سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۰:۱۲

اخبار

برگزاری دوره آموزشی ‹‹سلامت سیستم شنوایی و حفاظت از آن ›› برای شاغلین شرکت منطقه 4 عملیات انتقال گاز

دوره آموزشی ‹‹سلامت سیستم شنوایی و حفاظت از آن ›› توسط عفت داروبرد شنوایی شناس برای شاغلین شرکت منطقه 4 عملیات انتقال گاز برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالشرق ،واحد سلامت کار بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق ، علاوه بر انجام معاینات سلامت شغلی ، آموزش شاغلین را هم در دستور کار خود قرار داده است.

افت شنوایی ناشی از سرو صدای زیاد در محیط کار ، شایعترین بیماری شغلی در صنعت نفت است که با اجرای برنامه جامع‹‹حفاظت شنوایی›› می توان این اختلال را مدیریت و کنترل کرد.

طب صنعتی  5

شرکت منطقه 4 عملیات انتقال گاز از جمله شرکت های عملیاتی مهم شمال شرق کشور است که بنا بر ماموریت خود در چندین شهر و استان در حال خدمت رسانی می باشد و مواجهه با سرو صدا یکی از عوامل مخاطره آمیز محیط کاری این شرکت است.
بنابر نتایج به دست آمده از معاینات سلامت شغلی پرسنل این شرکت ، افراد در معرض خطر اختلال شنوایی ، شناسایی شده و دوره آموزشی ویژه ای برای ایشان با همکاری امور HSE و نیز آموزش این شرکت طراحی و اجرا گردید.
عفت داروبرد ، شنوایی شناس بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق ، مدرس این دوره بود که کلاس را در قالب ویدئو کنفرانس به نحوی که امکان دسترسی برای شاغلین این شرکت در چندین شهر فراهم شود برگزار نمود.

طب صنعتی  6

آشنایی با سیستم شنوایی انسان ، اثرات سوء سرو صدا بر این سیستم ، آلودگی صوتی ، آشنایی با وسایل حفاظت فردی شنوایی و نحوه صحیح استفاده از آن ، اهمیت غربالگری و نقش موثر معاینات دوره ای در کنترل این بیماری همراه با پرسش و پاسخ شرکت کنندگان از جمله مطالب ارائه شده در این دوره آموزشی بود.

 

 

 

 

 

 

۱۷ بهمن ۱۴۰۲ ۱۱:۵۵
تعداد بازدید : ۱۱۸
کد خبر : ۱۴,۸۴۰