سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۵۳

اخبار

اهمیت تغذیه در دوران میانسالی

دومین همایش ‹‹ اهمیت تغذیه در دوران میانسالی ›› با دعوت از بازنشستگان ساکن مشهد توسط کارشناس ارشد تغذیه علیرضا محمودی در سالن اجتماعات بهداشت و درمان مشهد برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالشرق ،همایش اهمیت تغذیه در دوران میانسالی توسط کارشناس ارشد تغذیه علیرضا محمودی در سالن اجتماعات بهداشت و درمان مشهد برگزار گردید. وی بیان کرد نقش تغذیه در افزایش طول عمر و کیفیت زندگی و پیشگیری از بیماری ها ثابت شده است.

کلاس تغذیه 2

وضعیت تغذیه از دوران جنینی تا سالمندی بر وضعیت سلامت تاثیرگذار است.با افزایش سن تغییراتی در بدن ایجاد خواهد شد که احتمال بروز برخی از کمبودهای تغذیه ای را افزایش می دهد. بعنوان مثال با افزایش سن ترشحات معده کاهش یافته و بر جذب بسیاری از ویتامین ها و موادمعدنی اثر می گذارد.

همچنین بسیاری از میانسالان و سالمندان ، مبتلا به اختلالاتی مثل فشارخون بالا و چربی خون بالا هستند و یا از بیماری هایی مانند دیابت و بیماری های قلبی عروقی رنج می برند که تغذیه صحیح به کنترل آنها کمک میکند.

کلاس تغذیه 3

سالم غذا خوردن وضعیت تغذیه را بهبود بخشیده و خطر بیماری ها را کاهش میدهد ، به مدیریت و کنترل بیماری های مزمن کمک میکند و سطح انرژی و توان فرد را برای زندگی روزمره بالا می برد.مطالعات نشان داده طول عمر ، بیش از آنکه به زمینه های ژنتیکی بستگی داشته باشد به شیوه زندگی سالم مربوط است.

طبق گزارشات سازمان جهانی بهداشت بسیاری از بیماری های ایجاد شده در دوران میانسالی و سالمندی ، نتیجه نداشتن یک رژیم غذایی مناسب است.

نیازهای تغذیه ای هر فرد بر اساس اندازه بدن ، میزان فعالیت بدنی ، جنس و ابتلا یا عدم ابتلا به بیماری های مختلف میتواند متفاوت باشد، در شرایطی مانند بیماری ها ، عفونت ها و دوره نقاهت معمولا افزایش می یابد.

کلاس تغذیه 4

یکی از رویکردهای مهم در اصلاح سبک زندگی ، آموزش اصول تغذیه مناسب و انجام رفتارهای تغذیه ای مناسب است که در طی جلسات آموزشی درنظرگرفته شده برای پیشکسوتان گرانقدر صنعت نفت با همکاری واحد تغذیه بهداشت و درمان صنعت نفت شمالشرق کشور به این مباحث پرداخته میشود.

 

کلاس تغذیه 1

۲ اسفند ۱۴۰۲ ۱۴:۳۹
تعداد بازدید : ۱,۰۲۳
کد خبر : ۱۴,۹۴۱