سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۷:۲۹

اخبار

برگزاری دوره ی آموزشی ریسک فاکتورهای قلبی و عروقی

در روزهای پایانی اسفند ماه دوره آموزشی جهت آشنایی و کنترل بهتر ریسک فاکتورهای قلبی عروقی به صورت اختصاصی برای شاغلین پرخطر مبتلا به این اختلالات در سالن اجتماعات بهداشت و درمان مشهد برگزار گردید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالشرق ،این دوره با هماهنگی واحدهای سلامت کار و آموزش و روابط عمومی برگزار گردید.در این همایش یک روزه دکتر هرمز حسن زاده متخصص طب کار و رئیس سلامت کار شمالشرق ضمن تشریح اهداف و فعالیت های واحد طب صنعتی بر تغییر رویه این واحد در مورد مبتلایان پرخطر تاکید کرد و اعلام نمود:

معاینات این گروه از شاغلین که حدود ده درصد کل پرسنل را در بر می گیرند ، دو تا چهار بار در سال انجام خواهد شد تا کنترل بهتری بر روند بیماری ها حاصل شود.

رژیم 4
دکتر سعید غفاریان متخصص پزشکی خانواده با تعریف علمی بیماری های فشارخون ،چربی خون،دیابت و چاقی در مورد عوارض و روش های کنترل هر کدام از این اختلالات سخنرانی نمود . پرسش و پاسخ بیماران در مورد نحوه درمان دارویی و زمان مناسب استفاده از داروها از دیگر مباحث طرح شده بود.

رژیم 1
دکتر حسین مهدوی، متخصص طب ورزشی دیگر سخنران این همایش بود که در مورد نقش ورزش مناسب و حرکات اصلاحی علمی در کنترل بیماری های قلبی عروقی و نیز اختلالات عضلانی اسکلتی مطالبی را ارائه نمود . نحوه ارزیابی اولیه در شروع فعالیت های ورزشی در افراد پر خطر و شرایط و محدودیت های مرتبط از دیگرموضوعات این مبحث بود.

رژیم 2
علیرضا محمودی کارشناس ارشد تغذیه در مورد نقش تغذیه مناسب در پیشگیری و درمان و کنترل بیماری های مزمن غیرواگیردار سخنرانی نمود. آشنایی با هرم غذایی و تعیین نیاز منطقی بیماران به گروه های غذایی همراه با پرسش و پاسخ مراجعین از دیگر مباحث مطرح شده این بخش بود.

رژیم 3

 مهناز گلریز سرپرست آموزش و برنامه ریزی بهداشت و درمان شمالشرق ضمن تاکید بر نقش سهم آموزش های کاربردی برای گروه های هدف جمعیت تحت پوشش از تداوم و ارتقاء این دوره ها در سال آتی خبر داد و خواستار همکاری و تعامل بهتر شرکت های صنعت نفت در برگزاری منسجم این دوره های آموزشی شد.






۲۸ اسفند ۱۴۰۲ ۱۳:۰۱
تعداد بازدید : ۳۰۴
کد خبر : ۱۵,۰۸۱