سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۱۵

اخبار

همایش پزشک خانواده در بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق برگزار شد + تصاویر

رئیس پلی کلینیک شبانه روزی صنعت نفت مشهد گفت: شمال شرق در سالهای اخیر با توجه به تلاش های صورت گرفته به دستاوردهای چشمگیری در سطح سازمان دست پیدا کرده، که می تواند الگوی کشوری باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق، دکتر غلامرضا پیرونذیری در همایش پزشک خانواده این مرکز افرود: یکی از دستاوردهای چشمگیر مجموعه ما ارتقای شاخص های سلامت دهان و دندان بوده که خوشبختانه موفقیت شایانی را به همراه داشته است. افتخار جدیدی که اخیرا نصیب منطقه شمال شرق شده، موفقیت در شاخص های بهداشت خانواده است.

وی اظهار داشت: در دو سه سال اخیر تیم بهداشت خانواده عملکرد خوبی داشته و کارشناس مامایی این مرکز خانم فریال حیاتی زاده به عنوان مامای نمونه سازمان انتخاب شده است. مطمئناً یکی از پیشرفتهای مدیریتی مجموعه این بوده که توانسته گوشه ای از دستاوردها را به صورت آماری و مستند منعکس کند.

دکتر پیرونذیری با بیان اینکه هدف از ارایه آمار و اطلاعات توصیف و نمایشی از وضعیت سلامت در مناطق و مقایسه آن با وضعیت عمومی سلامت در کشور است، خاطر نشان کرد: کارکرد این شاخص ها شناسایی وضعیت سلامت جامعه تحت پوشش و ارزیابی عرضه و تقاضا برای دریافت خدمات سلامت است.

وی اظهار داشت: در بررسی مقایسه ای شاخص های برنامه مراقبت بیماری های مزمن غیر واگیر طی سالهای93 تا 95 در اکثر موارد حرکتی رو به رشد را شاهد بوده ایم.

این مقام مسوول افزود: در مقایسه درصد تحقق شاخص های مدیریت بیماری ها در کل مناطق  بهداشت و درمان صنعت نفت در بیماری دیابت از رتبه هفتم به رتبه سوم، بیماری افزایش فشار خون از رتبه نهم به رتبه دوم و در کنترل اختلالات وزن از رتبه نهم به رتبه سوم رسیده ایم.

به گفته وی، منطقه شمال شرق در ارزیابی عملکرد بهداشت خانواده از مجموع 5 شاخص عملکرد بهداشت خانواده در شاخص سلامت باروری، خدمات منوپوز و سلامت کودک رتبه اول را کسب کرده است.

 دکتر خالصی مقدم مسئول پزشک خانواده شمال شرق نیزبه وضعیت شیوع بیماری های مزمن غیر واگیر در سطح منطقه و کشوری پرداخت و گزارشی از مجموعه عملکرد تیم پزشک خانواده در دو سال اخیر ارایه کرد. همچنین مشکلات تیم پزشک خانواده مطرح و راهکار های اجرایی جهت برطرف کردن این مشکلات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این همایش به تحلیل کمی نتایج دفترچه های سیمای سلامت ارسالی از ستاد سازمان و بررسی مقایسه ای شاخص های سلامت طی سال های 95-93 پرداخته شد. و پزشکان خانواده، پرستاران، کارشناس تغذیه و اعضا واحد مامایی به بررسی اتیولوژی وضعیت شاخص های سلامتی در سال های گذشته و برنامه پیشنهادی در راستای ارتقای این شاخص ها در سال97 پرداختند.

اعضای تیم پزشک خانواده مناطق تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق در ارتباط با تحلیل کمی و کیفی اقدامات انجام شده بحث و تبادل نظر کردند. 

تشریح چشم انداز سازمان در ارتباط با نحوه عملکرد تیم پزشک خانواده در راستای ارتقای شاخص های سلامت منطقه توسط دکتر مالکی رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق پایان بخش این همایش بود. 

همایش پزشکی خانواده با حضور رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق و شرکت اعضای تیم پزشک خانواده تمامی مراکز شمال شرق طی دو روز در مشهد برگزار شد.

 

همایش خانواده 3

همایش خانواده 1

همایش خانواده 2

همایش خانواده 7
همایش خانواده 6
همایش خانواده 5
همایش خانواده 4


 


۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۲:۰۹
تعداد بازدید : ۲,۱۱۶
کد خبر : ۲,۹۸۷