سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۴۴

اخبار

کلاس آموزشی «تغذیه و مدیریت وزن» در درمانگاه شبانه روزی صنعت نفت مشهد برگزار شد

با توجه به نحوه تغذیه در ماه مبارک رمضان، کلاس آموزشی «تغذیه و مدیریت وزن» در درمانگاه شبانه روزی صنعت نفت مشهد برگزار شد.
ناهید هاشمی
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق، ناهید هاشمی کارشناس تغذیه این مرکز عنوان کرد: یکی از موضوعات مهم در ارتباط با تغذیه در ماه رمضان دریافت مناسب انرژی روزانه است. نتایج مطالعات انجام شده پیرامون میانگین انرژی دریافتی، قبل حین و بعد از ماه رمضان حاکی از آن بوده که با وجود کاهش تعداد وعده های غذایی در ماه رمضان، میزان دریافت کالری افزایش چشم گیری پیدا می کند که این به دلیل افزایش مصرف چربی است.
وی افزود: به علت  تغییرات قند خون در طول روز در ماه رمضان، تمایل به مصرف مواد نشاسته ای افزایش می یابد. چنانچه روزه داران  درصد زیادی از کالری روزانه را  از این گروه به ویژه قند های  ساده به همراه چربی تأمین کنند، می تواند موجب افزایش وزن و چاقی شود.
هاشمی با تاکید بر مداومت به تغذیه سالم و کنترل وزن درباره اجزای تشکیل دهنده ترکیب بدن (FM توده چربی و FFM توده بدون چربی )، اجزای  انرژی مصرفی روزانه و اهمیت تنظیم کالری و چگونگی نحوه توزیع درشت مغذی ها  با هدف مدیریت وزن  مطالبی را در این کلاس آموزشی بیان داشت.

۳۱ خرداد ۱۳۹۷ ۰۱:۱۶
تعداد بازدید : ۱,۱۲۱
کد خبر : ۳,۲۶۹