سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۲۳

اخبار

با ارائه خدمات پیشگیرانه محقق شد:

کاهش چشمگیر درمان های پرهزینه سطح دو و سه نسبت به قبل از اجرای طرح سلامت دهان و دندان در منطقه شمال شرق

مسوول دندانپزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق گفت: از تیرماه 96 مرحله دوم طرح سلامت دهان و دندان برای افرادی که یک سال از معاینات دوره ای آن ها گذشته در مشهد آغاز شده است.
 dr hashemi bahar
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق، دکتر بهاره هاشمی افزود: تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری 22درصد جمعیت طبی مشهد برای دومین بار مورد معاینات دوره ای طرح سلامت دهان و دندان قرار گرفته اند.
وی با بیان اینکه طرح سلامت دهان و دندان از سال 95  با هدف کاهش بیماری های دهان و دندان از طریق اقدامات پیشگیرانه در منطقه شمال شرق اجرایی شده، اظهارداشت: تا پایان اردیبهشت ماه 97 پس از گذشت 2 سال از اجرای طرح، 81درصد جمعیت طبی منطقه شمال شرق و 90درصد از جمعیت طبی مشهد تحت پوشش معاینات غربالگری سلامت دهان و دندان قرارگرفته اند.
 دکتر هاشمی با تاکید بر این که شمال شرق در بین مناطق سازمان در راستای اجرای طرح پیشتاز بوده، خاطرنشان کرد: نتایج به دست آمده از اجرای طرح سلامت دهان و دندان نشان می دهد، ارائه خدمات پیشگیرانه وانجام همزمان نیازهای درمانی سطح یک، ساده تر و کم هزینه تر به جمعیت طبی موجب کاهش نیاز جمعیت تحت پوشش به درمان های وسیع و پرهزینه سطح دو و سه نسبت به قبل از اجرای طرح شده است. 
وی افزود: طبق آمار به دست آمده، در جریان این طرح تعداد کانال های درمان ریشه در سال 96در واحد دندانپزشکی مشهد  نسبت به سال 94  بیش از هزار کانال کاهش یافته که خود نمایانگر تاثیرات مثبت این طرح در بهبود وضعیت سلامت دهان و دندان جمعیت تحت پوشش است. 
به گفته این متخصص، در سایر درمان های وسیع و پرهزینه ازجمله جراحی های لثه و ترمیم نیز شاهد کاهش زیادی هستیم.
دکتر هاشمی اظهار داشت: در جریان این طرح، شاخص های دندانی جمعیت تحت پوشش مشهد نیز اندازه گیری شد و نتایج به دست آمده حاکی از تفاوت قابل توجه و چشمگیر تعداد دندان های حفظ شده جمعیت تحت پوشش بهداشت و درمان نفت مشهد نسبت به آمار کشوری وزارت بهداشت بود، که این اثرات مثبت ارائه خدمات رایگان و به موقع پیشگیرانه و درمانی به بیمه شدگان نفت را نشان می دهد.
وی با تاکید بر اینکه بیماری های دهان و دندان می توانند سلامت جسم را نیز تحت تاثیر قرار دهند، عنوان کرد: هزینه خدمات پیشگیری و زمان لازم برای انجام آن بسیار کمتر از خدمات درمانی پیچیده است.

دندان2
دندان1  

دندان3

در همین رابطه بخوانید:

تاکید مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت به گردهمایی مسوولان دندانپزشکی: اولویت اصلی و اول ما پیشگیری است

بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق در جمع برترین های کنگره علمی سالیانه دندانپزشکی جنوب غرب ایران


۳ تیر ۱۳۹۷ ۱۸:۲۷
تعداد بازدید : ۸۱۷
کد خبر : ۳,۲۸۲