سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۰۰:۳۹
 

اخبار

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق: برای امر به معروف و نهی منکر باید اصلاح را از خودمان شروع کنیم

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق گفت: تفکر در ماه محرم از تمام ماه های دیگر با ارزش تر است چون وقایعی که در این ماه رخ داده پر از منش و الگوی انسانی است و باید بر روی این رفتارها تدبر کنیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق، دکتر مالکی در نشست مسوولان این مرکز به مناسبت هفته احیای امربه معروف و نهی از منکر افزود: برای امر به معروف و نهی منکر باید اصلاح را از خودمان شروع کنیم. 

احیای امر 5

وی اظهار داشت: اصلاح در هر زمان لازم است و ما مسوولان ابتدا باید رفتار اداری خود را در چارچوب قوانین اصلاح کنیم تا بعد بتوانیم به همکاران خود تذکر دهیم.
دکتر مالکی با تاکید بر این که مسوولیت بار سنگینی بر دوش فرد می گذارد، خاطرنشان کرد: همه افراد بار سنگین مسوولیت را از خانه و خانواده شروع می کنند. در محیط کار نیز وقتی کسی به عنوان مسوول انتخاب می شود نباید به دید دوستی، انکار و گذشت مرتکب خطاهایی شود که عواقب آن در این دنیا و آن دنیا بر دوشش سنگینی کند.
وی تصریح کرد: یکی از مواردی که بار مسوولیت را بسیار سنگین می کند، غرور و جاه طلبی مسوولیت است. اگر مسوولی به جایی برسد که این عنوان او را به سمت غرور و جاه طلبی سوق دهد، این مساله آفت جامعه می شود.
دکتر مالکی با معرفی مجید معراجی به عنوان دبیر شورای امربه معروف و نهی از منکر اظهار داشت: یکسری شاخص ها مشخص شده و باید اندازه گیری شود و یکسری شاخص ها نیاز به همکاری مسوولان واحدها به خصوص روابط عمومی با شورای امر به معروف و نهی از منکر دارد. 

احیای امر 4

مجید معراجی دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق نیزعنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید با نیت خیرخواهی نه کنترل و قضاوت صورت بگیرد. 
وی افزود: برخی از افراد که امر به معروف و نهی از منکر می کنند مصداق این آیه هستند که « چون به آنها گفته شود در روى زمین فساد نکنید گویند جز این نیست که ما اصلاح گر هستیم. آگاه باش که آنها فسادگرانند و لکن نمى‏فهمند.»
معراجی تصریح کرد: کسی که می خواهد وارد مقوله امر به معروف و نهی از منکر بشود باید خیلی دقت و سعی کند خصایص اخلاقی را ابتدا در خود تقویت کند.
وی افزود: اگر که خیر خواه باشیم به خصوص ما که در امر درمان هستیم  و در کار خیر خدمت رسانی به بیماران، از هم پیشی بگیریم این بالاترین امر به معروف است.
معراجی با تاکید بر اینکه نباید فقط خداگو بلکه باید خداجو باشیم، اظهارداشت: اول باید خودمان آمر به معروف و ناهی از منکر باشیم تا بتوانیم وارد این مقوله شویم اگر خودمان منکر داشته باشیم مسلما حرفمان به جایی نمی رسد.
به گفته وی، همواره ابتدا گفته می شود امر به معروف یعنی ابتدا جاذبه باید داشت نه دافعه.
معراجی خاطر نشان کرد: برای بحث امر به معروف و نهی از منکر کارگروه های تشکیل می دهیم و به صورت علمی به این فریضه مهم می پردازیم.

احیای امر 3
احیای امر 2
احیای امر 1



۲۵ شهریور ۱۳۹۷ ۱۱:۰۷
تعداد بازدید : ۸۳۳
کد خبر : ۳,۶۸۵