سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۵:۵۶

اخبار

میهمانی دلتنگی و اشک در جمع خانواده های شهدای منطقه شمال شرق + تصاویر

به مناسبت 22 اسفند روز شهدا از خانواده معظم شاهد بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق تجلیل به عمل آمد.
وقتی در هجمه روزمره گی غرق شده ایم، رو به رو شدن با روزی از ایام سال با نام « روز شهدا» تلنگری است که به خاطر بیاوریم که چه عزیزانی با ایمان و شجاعت در راه سربلندی ایران و اسلام جان خود را فدا کردند و چه دلهایی که در فراغ این شهیدان زخم برداشتند و چه خاطره بازی های کودکی با پدر فقط در چهارچوب یک قاب عکس شکل گرفت و چه چشمانی که هنوز در انتظار دیدن عزیز دلشان و یا تکه از وجودش هستند تا به چند دهه انتظارشان پایان دهند.
«روز شهدا» این فرصت مغتنم را در بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق نیز فراهم کرد که تعدادی از خانواده های شهدای بزرگوار در جمعی صمیمی گرد هم بیایند و از سالها دلتنگی شان سخن بگویند و چشمان حاضران را به قطراتی اشک میهمان کنند و خودشان بغض را فرو خوردند، کاری که در این سالها خوب یاد گرفته اند.
برادری از 10 سال چشم انتظاری سخن می گوید که با آوردن پلاک و نشانه هایی رنگ و بوی دیگری از دلتنگی به خود گرفته. 
و خواهری با بغض از شهیدی سخن می گوید که 36 سال است در انتظار یک اثر و نشانه از او هستند.
و دختری از بارها مجروحیت پدر و شیمیایی شدنش حکایت می کند و از ترکشی که بعد از سالها شهادت را نصیب پدر کرد، سخن می راند.
برادری دیگر از رشادت های برادر خلبانش می گوید و دیگری از برادر کوچکتر دانش آموزش حکایت می کند که کلاس درسش سنگر دفاع از میهن بود.
و دختری از پالایشگاه، جنگ، محاصره آبادان و پدر شهید 28 ساله اش یاد می کند.
و برادری از هم رزم شهید کاوه حکایت می کند و از ترکش خمپاره ای که سر برادرش را ....
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق نیز در جمع خانواده شهدا عنوان می کند: ما مدیون خون هایی هستیم که پای آزادی و امنیت این مملکت ریخته شده و تجلیل از خانواده های شهدا که متحمل رنج های بسیاری شده اند، کمترین کاری است که می توانیم انجام دهیم.
دکتر وحید مالکی اظهار می دارد: اگر تمام 365 روز سال هم روز گرامیداشت شهدا باشد، باز هم نمی توانیم قدردان جانفشانی و ایثارگری شهیدان باشیم. 
وی با تاکید بر اینکه آرامش و امنیت امروز ما ثمره خون شهدا است، می گوید: برای دفاع از حریت و امنیت کشور این شهدا همواره در جامعه خواهند بود، زمانی به عنوان شهیدان هشت سال دفاع مقدس و زمانی دیگر شهدای مدافعان حرم و همواره شهیدان مرزبان جان بر کف حضور دارند.
دکتر مالکی می افزاید: اگر امروز در انجام کار ساده اداری که به ما سپرده شده کوتاهی کنیم، ناسپاسی است در برابر افرادی که برای حفظ این مملکت جان خود را فدا کردند.
وی تصریح می کند: امنیت مملکت فقط با تیر و ترکش و خمپاره تامین نمی شود، من مسوول اگر نتوانم سیستم تحت نظارتم را حفظ کنم، امنیت روانی و اجتماعی جامعه را به مخاطره می اندازم.
گفتنی است، آقایان دکتر شرقی، دکتر محبوب، معراجی، خوش نیت، بردباری، اخوان، موسوی، حسن زاده، پارسافر و خانم ها دکتر امینیان، کیانی پور و تقی پور از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق هستند.


روز شهدا 7
روز شهدا 6
روز شهدا 5
روز شهدا 4
روز شهدا 3
روز شهدا 2
روز شهدا 1

خبرنگار: منور میرشجاعان

۲۲ اسفند ۱۳۹۷ ۰۹:۴۱
تعداد بازدید : ۸۳۰
کد خبر : ۴,۷۲۲