سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۹:۰۱

اخبار

گرامیداشت روز جهانی بهداشت در بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق

مدیران بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق با حضور در واحد سلامت کار روز جهانی بهداشت را به کارکنان این واحد تبریک گفتند.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در ادامه شعار سال ۲۰۱۸( پوشش همگانی تندرستی) شعار این سازمان برای سال ۲۰۱۹ را « مراقبت های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت» عنوان کرده است.

تدروس آدهانوم قبریسوس دبیرکل سازمان جهانی بهداشت به همین مناسبت در بیانیه‌ای تاکید کرده است: اگرچه در سال‌های اخیر در برابر عوامل اصلی مرگ و میر و بیماری‌ها پیشرفت‌های خوبی بدست آورده‌ایم اما لازم است اقدامات بیشتری انجام گیرد تا این هدف به طور کامل محقق شود.

امروز نیمی از جمعیت جهان به خدمات ضروری و پایه‌ای سلامت دسترسی ندارند. میلیون‌ها زن باردار بدون برخورداری از کمک متخصصان وضع حمل می‌کنند و میلیون‌ها کودک در برابر بیماری‌های کشنده واکسیناسیون نمی‌شوند. همچنین میلیون‌ها نفر به دلیل اینکه به درمان‌های مربوط به HIV، سل و مالاریا دسترسی ندارند جان خود را از دست می‌دهند. این وضعیت در سال ۲۰۱۹ قابل قبول نیست.

همچنین لازم است به این نکته اشاره شود که برای رفع این نابرابری‌ها اقدامات رو به رشدی انجام گرفته‌ است. وجود سیستم خدمات درمانی پایدار و مستحکم مبنای پوشش همگانی سلامت است و بهترین قدرت دفاعی در برابر شیوع بیماری‌ها و دیگر موقعیت‌های اضطراری است.

اگرچه همیشه خطر شیوع بیماری‌ها و مشکلات دیگر با پیامد منفی برای سلامتی وجود دارد اما سرمایه‌گذاری به منظور تحکیم سیستم خدمات درمانی می‌تواند پیشگیری کننده باشد.

بر اساس اهداف توسعه پایدار، تمامی کشورها متعهد شده‌اند تا سال ۲۰۳۰ به پوشش همگانی سلامت دست پیدا کنند. به منظور تحقق این اهداف لازم است طی پنج سال آینده حدود یک میلیارد نفر از مردم جهان از فوائد پوشش همگانی سلامت بهره‌مند شوند. این هدف غیرقابل دسترس نیست.

روز جهانی بهداشت98 1

روز جهانی بهداشت98 5

روز جهانی بهداشت98 4

روز جهانی بهداشت98 2

روزجهانی بهداشت

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ ۲۲:۳۷
تعداد بازدید : ۸۸۹
کد خبر : ۴,۸۰۸