سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۹:۰۷
 

اخبار

برگزاری کلاس آموزشی افزایش چربی های خون در درمانگاه شبانه روزی صنعت نفت مشهد

کلاس آموزشی افزایش چربی های خون در درمانگاه شبانه روزی صنعت نفت مشهد برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق، دکتر سعید غفاریان در این کلاس عنوان کرد: افزایش چربی های خون یکی از عوامل خطر مهم زمینه ساز بیماریهای قلبی و عروقی است.
 وی افزود: کالج قلب ایالات متحده (ACC) در سال 2018 دستورالعمل بالینی جدیدی برای تشخیص، درمان و پیگیری  اختلالات چربی های خون ارائه کرده که توسط پزشک خانواده سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت به عنوان مرجع معرفی شده است.

دکتر غفاریان

این متخصص پزشک خانواده با بیان جدیدترین عناوین ارائه شده در این دستورالعمل اظهار داشت: 10 اصل مهم در تشخیص و درمان اختلالات چربی خون برشمرده شده است که اصل اول و مهم آن تاکید بر انتخاب شیوه زندگی سالم در تمام طول عمر است.
وی افزود: خاطر نشان کرد: از دیگر اصول اشاره شده اتخاذ شیوه های درمانی برای به حداقل رساندن میزان کلسترول مضر خون (LDL) در بیماران پرخطر است.
دکتر غفاریان با تشریح بخش های دیگر این دستورالعمل خاطر نشان کرد: بیماری قند خون به عنوان یک عامل خطر مهم و تاثیر گذار بر نحوه مدیریت این اختلالات برشمرده شده است. علاوه بر عوامل خطر، عوامل تشدید کننده نیز جدیدا به موضوعات تاثیر گذار بر تصمیمات درمان و روند مدیریت این اختلالات مورد تاکید است.
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ۱۱:۲۱
تعداد بازدید : ۸۶۲
کد خبر : ۵,۲۹۲