سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۲۱:۴۵
 

اخبار

تقدیر از فعالیت پرستاران خانواده در ارتقا سطح سلامت جمعیت زیر پوشش با ارزیابی ریسک فاکتورهای قلبی _ عروقی

مدیریت سلامت سازمان از نقش بسزا پرستاران خانواده در ارائه پکیج مراقبتی که شامل فراخوان،پیگیری،آموزش و ثبت و گزارش دهی شده باعث اثربخشی و پوشش بالای این خدمات در شاخص های سال 97 شده و حاصل آن کاهش مخاطرات سلامت و ارتقا سطح سلامت جمعیت زیر پوشش است، تقدیر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ، مدیریت سلامت در سال 97 با توجه به ارزش بالای ارزیابی ریسک فاکتورهای قلبی عروقی که نقش بسزایی در تشخیص و پیگیری بیماری های قلب دارد نظام مراقبت پیشگیری اولیه ارزیابی ریسک فاکتورهای قلبی عروقی را در قالب یکی از اقدامات تیم سلامت خانواده برنامه ریزی و اجرایی کرد.

نقش بسزا پرستاران خانواده در ارائه پکیج مراقبتی که شامل فراخوان،پیگیری،آموزش و ثبت و گزارش دهی شده باعث اثربخشی و پوشش بالای این خدمات در شاخص های سال  97 شده  و حاصل آن کاهش مخاطرات سلامت و ارتقا سطح سلامت جمعیت زیر پوشش است.

4 بیماری (قلبی – عروقی)، دیابت ، سرطان و بیماری های مزمن تنفسی به همراه چهار عامل خطر رفتاری شامل کم تحرکی، تغذیه ناسالم ، مصرف الکل و دخانیات مهم ترین علل مرگ و میر ناشی از بیماری های غیر واگیر هستند ، به همین دلیل سازمان جهانی بهداشت کنترل این بیماری ها و عوامل زمینه ساز آنها را به عنوان هدف اصلی برای کاهش 25  درصد مرگ و میر تا سال 2025 تعیین کرد.فشار خون بالا و سکته های قلبی و مغزی مهمترین عامل مرگ و میر در کشورمان است .

با توجه به فراخوان جمعیت زیرپوشش برای انجام معاینات دوره ایی ،ارزیابی ریسک فاکتورهای قلبی – عروقی نیز انجام شد که اگر رقم فرد کمتر از 10 درصد باشد علاوه بر ارائه پکیج مراقبتی جهت ارزیابی بعد از یکسال فراخوان می شود.





۳ تیر ۱۳۹۸ ۱۵:۰۳
تعداد بازدید : ۲,۳۰۷
کد خبر : ۵,۳۲۶