سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۳:۱۳

اخبار

برگزاری دوره آموزشی سه روزه سلامت کار در بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق

رئیس واحد سلامت کار بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق گفت: در راستای اجرای برنامه های راهبردی سازمان و با هدف ارتقای سطح آگاهی و مهارت کارکنان واحد سلامت کار این مرکز دوره آموزشی سه روزه ای در مشهد برگزار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق، دکتر هرمز حسن زاده افزود:  دوره آموزشی سلامت کار هر سال برگزار می شود و گروه مخاطب پزشکان، پرستاران و کارشناسان واحد سلامت کار 6 استان تحت مدیریت منطقه  شمال شرق است.

وی با بیان اینکه در این دوره بیش از 30 نفر از کارکنان واحد سلامت کار حضور داشتند، افزود: مباحث مطرح شده در این دوره آموزشی به صورت تئوری و همچنین کارگاه های عملی بود.

دکتر حسن زاده

دکتر حسن زاده اظهارداشت: عناوین کلاس ها علاوه بر مطالب ابلاغی از سوی سازمان، شامل موضوعات کاربردی بود که  افراد در طب صنعتی با آن سرو کار دارند.

وی خاطر نشان کرد: از آنجایی که دوره های آموزشی باعث بهبود خدمت رسانی واحد سلامت کار به جمعیت تحت پوشش می شود، مدیریت مجموعه تاکید بر این دارد که هر 6 ماه یکبار این دوره های آموزشی با موضوعات متفاوت و به روز برگزار شود.

رئیس سلامت کار منطقه شمال شرق درباره عناوین کلاس های این دوره آموزشی گفت: این دوره شامل کلاس ها و کارگاه هایی همچون شنوایی شناسی، شنوایی سنجی، اسپیرومتری، بینایی سنجی، نرم افزار سنجش، اقدامات پزشکی و پرستاری در مسمومیت یا گازهای مونواکسید کربن و دی سولفید هیدروژن، یافته های طبیعی و غیرطبیعی ECG در غربالگری، نحوه انجام معاینات دوره ای متناسب با ورود اطلاعات در نرم افزارسنجش، نحوه گزارش دهی بیماری های شغلی، معاینات ویژه رانندگان و کارگاه اصول تغذیه سالم، نحوه آموزش تغذیه در افراد با ریسک بالای قلبی عروقی بود که توسط مدرسین به طور مبسوط ارایه شد.

دکتر حسن زاده خاطر نشان کرد: سلامت کار بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق در حال حاضر در 10 منطقه به صورت تیم ثابت و در 5 منطقه هم به صورت تیم سیار مشغول ارایه خدمت است.

۱۵ تیر ۱۳۹۸ ۲۲:۰۳
تعداد بازدید : ۹۴۳
کد خبر : ۵,۳۷۹