سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۲۵

اخبار

برگزاری کارگاه آموزشی سلامت دهان و دندان در شرکت پخش استان سیستان و بلوچستان

کارگاه آموزشی « سلامت دهان و دندان» در دو بخش مادران و کودکان 2 تا 14 ساله و شاغلین در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی سیستان و بلوچستان برگزارشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق، دکتر مرضیه دقتی پور متخصص دندانپزشکی اجتماعی درمانگاه زاهدان، در بخش مادران و کودکان این کارگاه به بیان اصول اولیه رعایت بهداشت دهان و دندان پرداخت و نحوه صحیح مسواک زدن و استفاده از نخ دندان در کودکان را با استفاده از ماکت دهان و کلیپ های پویانمایی آموزش داد.

وی در خصوص تغذیه صحیح مادر و کودک و اثر آن بر دندان ها، اهمیت دندان های دائمی، ضربه به دندان های شیری و دائمی و اقدامات مورد نیاز، نقش والدین در ارتقای سلامت دهان و دندان کودکان، تغییر رفتاری و تغذیه ای سلامت دهان مادران، علل پوسیدگی دندان ها و راه های پیشگیری، اولین ویزیت دندانپزشکی کودکان و انجام فیشورسیلانت و فلوراید تراپی در کودکان مطالبی را عنوان کرد.

در بخش دوم این کارگاه آموزشی ابتدا مطالبی در خصوص آموزش نحوه صحیح مسواک زدن و استفاده از نخ دندان و مشکلات دندانی و ضرورت پیشگیری مطالبی برای شاغلین بیان و در ادامه به پرسش های حاضران پاسخ گفته شد.

دندان زاهدان 2
دندان زاهدان 4
دندان زاهدان 3
دندان زاهدان 1

۱۹ شهریور ۱۳۹۸ ۱۸:۴۵
تعداد بازدید : ۱,۵۵۵
کد خبر : ۵,۷۵۳