سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۲۱:۵۵
 

اخبار

چالش ها و مشکلات تامین نیروی انسانی در نشست تخصصی روسا و کارشناسان شرکت ملی نفت مورد بررسی قرار گرفت

ششمین نشست تخصصی روسا و کارشناسان تامین نیروی انسانی با حضور دکتر مولایی مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران و احمد زارع معاون امور اداری این شرکت به میزبانی بهداشت و درمان صنعت نفت در مشهد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق، رئیس تامین نیروی انسانی شرکت ملی نفت در حاشیه این نشست به خبرنگار ما گفت: این نشست سالی دو بار با هدف اطلاع رسانی و هماهنگی در حوزه عملکردی شرکتهای تابعه برگزار می شود.
سیده طاهره سید مومنی با تاکید بر اینکه بهبود فرآیندهای حوزه مهم نیروی انسانی مدنظر ما است، افزود: در این نشست ها مشکلات و چالش های حوزه نیروی انسانی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
وی خاطرنشان کرد: این نشست به منظور بهبود عملکرد و یکپارچه سازی اقدامات در حوزه نیروی انسانی برگزار و موارد مطرح شده از واحدهای تخصصی ذی ربط پیگیری می شود.
سید مومنی اظهارداشت: صورت جلسه این نشست برای همه شرکتها فرستاده می شود و موارد مرتبط به آنها ابلاغ می شود تا با پیگیری منجر به کاهش مشکلات شود.
دکتر حبیب اله سمیع مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت نیز در این نشست عنوان کرد: با توجه به بحث بازنشستگی و نداشتن استخدام خیلی از بخش های تخصصی ما خالی شده است و این یک چالش برای ما است  که مسوولان شرکت ملی نفت باید فکری برای آن بکنند.
وی افزود: در شوراهای پزشکی که شورای تخصصی برای تصمیم گیری است باید پزشک متخصص کارمند رسمی نفت حضور داشته باشد تا با آشنایی با قوانین صنعت نفت بتواند تصمیمات بهتری برای مجموعه بگیرد.
دکتر سمیع تصریح کرد: جنس فعالیت ما تخصصی و متفاوت است و نیروهای ما تخصص های خاص دارند به همین دلیل ما  نمی توانیم از دیگر شرکتها نیرو بگیریم یا نیرو بدهیم. تمام تلاش ما بر این است که با بهره وری بالاتر و امکانات بهتر بتوانیم در خدمت خانواده صنعت نفت باشیم.
مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت همچنین اظهار داشت: بیماری های غیرواگیر تهدیدی برای جامعه است که باعث افت شاخص های سلامتی می شود و هر ساله افراد مبتلا به این بیماری ها روبه افزایش است.
وی با تاکید بر اینکه اولویت در بهداشت و درمان امر پیشگیری است، خاطرنشان کرد: ما می توانیم پیشنهاد و الگوهای لازم را ارایه بدهیم اما 80 درصد نیاز به خود مراقبتی دارد.
دکتر سمیع افزود: به منظور پیشگیری از بروز بیماری و با هدف حفظ سلامت خانواده صنعت نفت و جلوگیری از هزینه ها بالای درمان لازم است همه همکاران در معاینات دوره ای شرکت کنند در بخش ستادی شرکت ملی نفت ایران بیش از 30 تا 40 درصد مشارکت نکرده اند. مدیران باید ملزم بشوند در معاینات دوره ای شرکت کنند تا بتوانیم شاخص های سلامتی شان را ارزیابی کنیم.


منابع انسانی 5
منابع انسانی 4
منابع انسانی 3
منابع انسانی 2
منابع انسانی 1
۱۳ مهر ۱۳۹۸ ۱۵:۴۵
تعداد بازدید : ۴,۱۴۰
کد خبر : ۵,۸۷۶