سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۸:۱۲
 

اخبار

نشست هم اندیشی مدیران و روسای بهداشت و درمان های جنوب با روسای HSE شرکت های مناطق نفتخیز جنوب و پتروشیمی ها

نشست هم اندیشی مدیران و روسای بهداشت و درمان های جنوب با روسای HSE شرکت های مناطق نفتخیز جنوب و پتروشیمی ها به میزبانی بهداشت و درمان در بیمارستان صنعت نفت اهواز برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ، دکتر بهرام دهقان رئیس بهداشت و درمان این مرکز ،با اشاره به برگزاری جلسات مکرر مدیریت بحران ، تیم سازی و ایجاد ظرفیت های لازم ، آمادگی کامل بهداشت و درمان را برای مواجهه با بحران اعلام کرد و گفت: حداقل سالی یکبار مانور در اهواز انجام می شود.

وی افزود: اورژانس بیمارستان صنعت نفت اهواز در حال حاضر 12 تخت فعال دارد که در شرایط بحران ظرفیت پذیرش بیش از 100 بیمار است و در صورت فعال شدن سامانه مدیریت بحران ظرف چند دقیقه 300 نفر از همکاران به طور جدی وارد چرخه عملیاتی مدیریت بحران می شوند.

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ادامه داد:  مدیرعامل سازمان  وظیفه هماهنگی مدیریت بحران در سطح بهداشت و درمان های جنوب را بر عهده بهداشت و درمان اهواز قرار داده اند.

دکتر دهقان اظهار داشت : هدف و دغدغه اصلی ما ایجاد هماهنگی و همکاری بین تیم های مختلف و نحوه ارتباط تیم ها با یکدیگر است و تنها راه بهبود وضعیت فعلی و ایجاد هماهنگی بیشتر بین شرکت های تابعه وزارت نفت از جمله  (مناطق نفتخیز جنوب ، پتروشیمی ها ، شرکت گاز ، شرکت ملی حفاری و ...) و بهداشت و درمان است.

 وی به نبود اورژانس پیش بیمارستانی در ساختار بهداشت و درمان اشاره و بیان کرد: در صورت وقوع بحران بهداشت و درمان با بضاعت فعلی خود این بخش را پوشش میدهد و تمام امکانات خود را به سمت منطقه بحران بسیج می کند و در اختیار عملیات نفت قرار میدهد تا بتواند حضور موفق تری در صحنه عملیات داشته باشد.

دکتر دهقان افزود : در سالهای گذشته برای شرکت های مناطق نفتخیز جنوب  ناوگان آمبولانسی بسیار مجهز خریداری شده که این آمبولانس ها در سایت های عملیاتی مستقر و مشغول خدمت رسانی هستند.

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز به منظور بهبود عملکرد و همکاری پیشنهاد برگزاری جلسات مشترک بین  تیم مدیریت بحران مناطق نفتخیز جنوب و تیم مدیریت بحران بهداشت و درمان اهواز به عنوان نماینده سازمان را عنوان کرد.

 وی تصریح کرد : استفاده از ظرفیت ناوگان های آمبولانسی شرکت ها ، بازدید مدیران از سایت های عملیاتی حساس ، بازدید رانندگان آمبولانس ها از تمام سایت ها و مناطق عملیاتی حساس می تواند کمک کننده باشد.

دکتر دهقان از مصوب شدن خرید 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس در هیئت مدیره سازمان بهداشت و درمان خبر داد و گفت:  این اتوبوس آمبولانس ها  بایستی در مناطق عملیاتی مستقر شوند ، زیرا در بحث اورژانس پیش بیمارستانی زمان طلایی مطرح است و در زمان وقوع حادثه نیاز به استقرار تیم های جراحی ، بیهوشی ، خدمات دارویی با امکانات و تجهیزات کامل وجود دارد تا وضعیت بیمار پایدار و قابل انتقال به نزدیک ترین مرکز درمانی باشد. 

دکتر پیمان فرید نیا رییس امور سلامت کار و  HSE سازمان با اشاره به قانون تصویب شده در مجلس شورای اسلامی در خصوص مدیریت بحران و ابلاغ آن به هیئت دولت و تمامی دستگاه  های اجرایی و همچنین دستورالعمل ابلاغی مقام عالی وزارت نفت در خصوص HSE و وظایف حوزه های مختلف از جمله حراست ، بهداشت و درمان ، مخابرات و ... مربوط به سال گذشته ، گفت: موضوع مدیریت بحران در سطح وزارت نفت بسیار پر اهمیت و حساس است.

وی افزود : ضمائم پاسخ در شرایط اضطراری که مقام عالی وزارت ابلاغ کرده است بر انجام کار گروهی میان HSE  حوزه های عملیاتی ، بهداشت و درمان ، مخابرات و حراست تاکید داشته ،به طوری که بتوانند MERP (Medical Emergency Response Plan) را اجرایی کنند.

رییس امور سلامت کار و  HSE سازمان تصریح کرد : ضروری است همه ی همکاران بهداشت و درمان و HSE طرح اقتضایی هر سایت و مخاطرات آن را با رویکرد All Hazard  طراحی کنند تا بتوانند آمادگی لازم برای پاسخ به بحران را داشته باشند.

وی ادامه داد : باید در طراحی برنامه ها شناسایی همه ی منابع با یک نگاه استراتژیک به محیط بیرون و درون انجام شود.

دکتر فریدنیا اظهار داشت : بهداشت و درمان آمادگی کامل دارد تا در زمینه مانور با شرکت های نفتی و پتروشیمی ها نهایت همکاری را انجام دهد ، بایستی برنامه دقیق طراحی شود تا این مشارکت به حداکثر برسد تا بتوان فرماندهی حادثه در حوزه سلامت هم نهایی شود.

مهندس محمدرضا نادری رییس  HSE، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ضمن تشکر از مدیریت بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز در خصوص تشکیل جلسه ، بیان کرد:  تفاوت مناطق نفتخیز جنوب نسبت به پتروشیمی ها وسعت و پراکندگی مناطق عملیاتی در شش استان و 37 هزار کیلومترخطوط لوله در این مناطق است.

وی تصریح کرد : مجموعه شرکت های نفتی با پتانسیل بالای خطر و قدمت خطوط لوله عملا به شکل بالقوه استعداد وقوع حادثه را دارند و بایستی حتما در راستای پیاده سازی مدیریت بحران به شکل صحیح و روزآمد با بهداشت و درمان تعامل بیشتری داشته باشد.

رییس  HSE، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب افزود : باید کار گروه های ویژه ای برای شناسایی مناطق حساس تر و high risk  تشکیل شده و امکانات موجود مجددا مورد بازبینی قرار گیرد.

مهندس نادری با اشاره به سمت مهندس محمدی مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بعنوان رئیس کارگروه انرژی استان خوزستان  گفت : اهم مطالب نشست خدمت ایشان ارائه میشود.پس از جلسه  روسای بهداشت و درمان های جنوب و روسای HSE شرکت های نفتی ، پتروشیمی ، ملی حفاری و ... به بیان نقطه نظرات ، چالش ها و مسائل خود پرداختند.

۲۳ مهر ۱۳۹۸ ۱۶:۲۹
تعداد بازدید : ۲,۴۳۱
کد خبر : ۵,۹۴۹