سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۵۱

اخبار

برگزاری کلاس آموزشی شادکامی و روش های ایجاد آن در سرخس

کلاس آموزشی شادکامی و روش های ایجاد آن در سرخس برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق، دکتر فاطمه کوکبی روانشناس در این کلاس آموزشی عنوان کرد: اگر نگاهی واقع بینانه به دنیای پیرامون خود داشته باشیم می بینیم که اکثر افراد جامعه با مسایل و مشکلات عدیده ای مواجه هستند و بعضی از آنان با وجود هر گونه مشکل و یا استرسی، زندگی خود را با شادکامی تجربه می کنند.
وی افزود: ما انسان ها خوشحالی و شادکامی را مستقیماً از جایی نمی گیریم بلکه با داشتن اعتقادات خاص و تفکرات به خصوص آن را در خود خلق می کنیم؛ به عبارت دیگر شادکامی تا حد زیادی به باورها، اعتقادات و نگرش های ما به حوادث و پدیده های بیرونی و محیطی ارتباط دارد، لذا می توان نتیجه گرفت که امکانات مادی و دنیوی تنها برای شادکامی افراد کافی نیست.
دکتر کوکبی با تاکید بر اینکه شاد بودن می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین مبارزات ما در زندگی باشد، اظهار داشت:  برای شاد بودن باید بر افکار شاد تمرکز کنیم. شادی یک احساس درونی است که همراه با نشاط، خنده، لذت، امید، احساس رضایت و خوش بینی به صورت گذرا، حسی و بلند مدت در فرد به وجود می آید.
این روانشناس خاطر نشان کرد: انسان موجودی شادی خواه و لذت طلب است و تمام شورها، شوق ها و لذایذ زندگی منتظر کسانی است که با تلاش و تفکر و مقاومت، خود را به آن می‌رسانند. بنابراین بهتر است افکار شاد و سلامت داشته باشیم و این را حق انسانی و شایسته خود بدانیم. 
وی درباره روش های خلق شادکامی گفت: ترسیم تصویری مثبت از جسم، روح و شخصیت خود، پرهیز از تنهایی و گزینش دوستانی خوب، زندگی کردن در زمان حال، داشتن برنامه‌ریزی مناسب، پرورش حس شوخ طبعی، محکم و استوارکردن پایه‌های نظام خانواده، ترغیب اعضای خانواده به مسئولیت‌پذیری، پذیرفتن ضعف های خود و تلاش برای رفع آن و مشخص کردن انتظارات و توقعات خود متناسب با شرایط زندگی و استعدادها از جمله روش های خلق شادکامی در زندگی است.

شادکامی سرخس 2
شادکامی سرخس


۲۴ مهر ۱۳۹۸ ۱۲:۳۳
تعداد بازدید : ۷۲۷
کد خبر : ۵,۹۶۵