سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۲:۰۵

اخبار

از ابتدای سال صورت گرفت: برگزاری کلاس آموزشی هرهفته در واحد اورژانس درمانگاه شبانه روی صنعت نفت مشهد

به منظور افزایش آگاهی و توانمندی پزشکان و پرستاران بخش اورژانس هرهفته کلاس آموزشی در واحد اورژانس درمانگاه شبانه روزی صنعت نفت مشهد برگزار می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق، محمدرضا وفادار مسوول اورژانس این مرکز گفت: از ابتدای سالجاری چهارشنبه هر هفته اقدام به برگزاری کلاس آموزشی در واحد اورژانس کرده ایم. این کلاس ها در ساعت ابتدایی روز از ساعت 7/30 لغایت 8/30 برگزار می شود که خللی در کارخدمت رسانی این واحد ایجاد نکند.

محمدرضا وفادار

وی افزود: مطالب علمی و تخصصی در این کلاس ها توسط پرستاران و پزشکان خود بخش اورژانس ارایه می شود. و موضوعات آن بیشتر در مورد بخش اورژانس و بیماری های حاد و پرستاری از این بیماران است. 
وفادار درباره نحوه برگزاری این کلاس ها خاطر نشان کرد: بعضی از این کلاس ها به صورت عملی برگرار می شود، مثل آموزش سی پی آر پایه و پیشرفته و کاربرد دستگاه های پیشرفته در سی پی آر که حین آموزش تئوری به صورت عملی هم نمایش داده می شود.
مسوول اورژانس بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق درباره هدف از برگزاری این کلاس ها اظهار داشت: بخش اورژانس، بخشی حیاتی است و ضرورت دارد که کارکنان آن اطلاعات به روزی داشته باشند و با جدیدترین متد درمانی در بیماران حاد و اورژانسی آشنا باشند.
وی افزود: علاوه بر این به دلیل حساسیت کاری بخش اورژانس کارکنان آن نمی توانند به طور مستمر در کنفرانس های علمی خارج از محیط کار شرکت کنند، بنابراین سعی کردیم در محیط کاری زمینه آموزش های لازم را فراهم کنیم. 
این مقام مسوول به تعدادی از سرفصل های مباحث آموزشی اشاره کرد و گفت: خواندی فوری نوارقلب(ECG) و تفسیر آن، آرتیمی های مهم قلبی، سندروم کرونری حاد، حمایت های حیاتی پایه(BLS)َ، الگوریتم پیشرفته ایست قلبی بزرگسالان (ACLS)، طرز کار الکتروشوک ها، پرستاری از بیماران ریوی، الگوریتم بالا بردن کیفیت سی پی آر، اکسیژن تراپی، گزارش نویسی پرستاری، برونشیت مزمن و کنترل قندخون در بیماران دیابتی از جمله مواردی است که از ابتدای سال در این کلاس آموزشی به آن پرداخته ایم.
وفادار درباره نتایج برگزاری این روش آموزشی خاطرنشان می کند: این آموزش ها باعث می شود که کارکنان بخش اورژانس در برابر بیماران بدحال دارای آمادگی بهتر و بیشتری باشند و به موقع عملیات نجات جان بیمار را انجام دهند.

اورژانس


۱۳ آبان ۱۳۹۸ ۱۱:۵۰
تعداد بازدید : ۶۷۷
کد خبر : ۶,۰۶۰