گردهمایی روسا و مسئولین روابط عمومی مناطق تحت پوشش بهداشت ودرمان شمال شرق بیست و ششم آبان امسال در مشهد به صورت حضوری و وبینار برگزار شد .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالشرق ،جلسه با آوای ملکوتی کلام ا.. مجید و سرود مقدس جمهوری
اسلامی آغاز گردید و در ادامه مهناز گلریز رئیس آموزش و سرپرست روابط عمومی بهداشت
ودرمان شمال شرق، ضمن سلام و خوش آمدگویی به میهمانان ، اعلام برنامه کرد.
دکتر وحید مالکی رئیس بهداشت ودرمان شمال شرق کشور در
حوزه مسائل درمانی،سلامت دهان و دندان و سلامت خانواده ، به نقش مهم روابط عمومی
در اطلاع رسانی و افزایش سطح کیفی خدمات و درنتیجه افزایش رضایتمندی خانواده بزرگ
نفت و گاز تاکید کرد .
ایشان در ادامه اعلام نمود با توجه اینکه در بررسی های انجام شده ، بیشترین نارضایتی از سازمان بهداشت و درمان ، مدت زمان انتظار کلینیک های دندانپزشکی می باشد ، اولویت بهداشت و درمان ، رسیدگی به این موضوع با اجرای طرح سلامت و بهداشت دهان و دندان در نظر گرفته شده و اهمیت ویژه ی این طرح را گوشزد کرد.
وی افزود : لغایت خرداد 1404 _ پایان مرحله ی اول طرح سلامت دهان و دندان _ بایستی کلیه ی جمعیت منطقه ، تحت پوشش این طرح قرار گرفته باشند و در همین رابطه اهمیت همکاری درامر اطلاع رسانی توسط همکاران روابط عمومی منطقه پررنگ و حائز اهمیت می باشد .
در ادامه بعد از پخش تیزر معرفی بهداشت ودرمان شمال شرق، دکتر غلامرضا پیرونذیری رئیس پلی کلینک تخصصی مشهد بیان داشت : علیرغم پیشرو بودن بهداشت و درمان شمال شرق در حوزه های پزشکی خانواده و سلامت کار و طب صنعتی ، با توجه به گستردگی منطقه شمال شرق و به تبع آن ضعف های موجود در زمینه ی اطلاع رسانی به جمعیت تحت پوشش ، لزوم رفع نقایص با همکاری روابط عمومی های منطقه برای رسیدن به ایده آل مطلوب مد نظر می باشد .
همچنین ایشان در زمینه ی دستور العمل های موجود و رویه های جاری در خصوص نحوه و چگونگی تائید معذوریت های طبی و لزوم اطلاع رسانی موارد ذکر شده به همکاران جهت جلوگیری از متضرر شدن ایشان توصیه های لازم را ارائه کرد.
وی در ارتباط با اخذ نوبت توسط مراجعین و عدم حضور ایشان در زمان مقرر که باعث اتلاف وقت پزشکان و ایجاد زمان انتظار طولانی برای سایر مراجعین نیازمند ویزیت می شود تاکید و از همکاران روابط عمومی درخواست اطلاع رسانی و هم اندیشی به منظور اتخاذ روش و راهکار مناسب جهت حل این مسئله نمود ، همچنین اعلام نمود بهداشت و درمان شمال شرق پس از ارائه ی راه حل مناسب در ارتباط با این مسئله ، آمادگی راه اندازی کلینیک هایی که زمان انتظار طولانی دارند در شیفت عصر را دارد .
در ادامه اعلام نمود بهداشت و درمان شمال شرق در نظر دارد کتابچه ای با محتوای دستورالعمل ها و رویه های جاری مسائل بهداشت و درمان تهیه و به زودی به صورت فیزیکی و مجازی در اختیار کارکنان صنعت نفت قرار خواهد گرفت .
سپس دکتر حسن زاده رئیس طب صنعتی و کمیسیون پزشکی در زمینه معاینات طب صنعتی کارکنان ، غربالگری فعال و کنترل بیماری های پرخطر در همکاران ، گسترش خدمات سلامت روان و ارائه ی خدمات پیشگیرانه در سلامت روان بصورت متنوع در گروه های تخصصی مختلف ، برنامه های دردست اقدام و نیاز همکاری روابط عمومی مناطق به منظور اطلاع رسانی برنامه ها ، به موارد و مسائلی اشاره نمود .
وی اضافه کرد قوانین وضع شده در زمینه کمیسیون پزشکی در موارد متعددد از جمله هزینه ها ( ازقبیل انجام اعمال جراحی ، غربالگری ، پروتز و .... ) ، معذوریت های طبی ، محدودیت های شغلی و .... نظیر سایر بیمه ها در بهداشت و درمان شمال شرق جاری بوده و نیازمند کنترل و رعایت این قوانین از سوی همکاران صنعت به جهت جلوگیری از بروز مشکلات برای ایشان می باشد .
پس از اقامه نماز جلسه ادامه یافته و سیدابراهیم ناصری – رئیس بیمه گری درخصوص لزوم حذف دفترچه های درمانی براساس مصوبات کشوری به منظور راه اندازی استفاده از خدمات الکترونیکی و مسائل مرتبط ، راه اندازی سیستم و سامانه ی سلامت نگار در سازمان بهداشت و درمان و در ادامه چگونگی و شرایط ارسال نسخ هزینه های درمانی توسط رابطین محترم ادارات تابعه راهنمایی ها لازم را ارائه نمود.
همچنین در ارتباط با شرایط شمول پوشش بیمه ای فرزندان کارکنان ذکور و اناث و نیز فرزندان ذکور بالای 22 سال و خدمات قابل ارائه به ایشان ، توضیحاتی را بیان نمود .
و در ادامه سید ابراهیم ناصری در زمینه ی مراکز طرف قرارداد در شهرستانهای منطقه شمال شرق و لزوم رعایت مقررات حاکم بر نحوه ی عقد قرارداد با مراکز مذکور مواردی را مطرح کرد .
و در انتها درخصوص شرایط دریافت علی الحساب درمانی توسط کارکنان جهت انجام اعمال جراحی و سایر موارد توضیح داد .
در ادامه ی جلسه مونا تقی پور - مسئول پذیرش بیان داشت ، در اجرای طرح تکریم ارباب رجوع و سهولت دریافت نوبت توسط بیماران ، بهداشت و درمان شمال شرق اقدام به راه اندازی سیستم های ((وب کیوسک)) نموده و از ابتدای آذرماه سال جاری تائید نوبت ها و اخذ نوبت های جدید توسط این سیستم ها انجام خواهد شد و در همین رابطه به اهمیت دو چندان جایگاه سازمانی روابط عمومی در ارتقاء روند اطلاع رسانی و تقویت سطح کیفی و کمی خدمات به خانواده بزرگ صنعت نفت تاکید نمود .
سپس دکتر سعید غفاریان مسئول پزشکی خانواده مباحث مربوط به حوزه پزشکی خانواده ، ارائه ی گزارش آماری از پرونده های پزشکی خانواده و وظایف محوله ی پزشکان خانواده و اقدامات انجام شده به منظور ایجاد رضایت مندی بیشتر در مراجعین توضیحاتی بیان نمود .
وی در زمینه ی مقررات اعزام پزشکی از مناطق به شهرهای بزرگ ، موارد شمول اعزام پزشکی و لزوم اطلاع رسانی به منظور رعایت این نکات توسط همکاران ، مسائلی را مطرح نمود .
درپایان جلسه ، کلیه ی شرکت کنندگان و مدعوین از رؤسا و مسئولین روابط عمومی شرکتهای تابعه ضمن اعلام استقبال و قدردانی از تشکیل این گردهمایی ، به هم اندیشی ، تبادل اطلاعات ، ارائه پیشنهادات و نظرات ارزشمند در حوزه روابط عمومی و چگونگی افزایش و ارتقاء سطح ارتباط بین کلیه واحدهای روابط عمومی مناطق پرداختند .