سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۴:۰۷

اخبار

رئیس پلی کلینیک تخصصی مشهد:

بهداشت و درمان صنعت نفت بیش از یک دهه فعالیت پویا در اجرای پزشک خانواده در کشور دارد

​رئیس پلی کلینیک تخصصی بهداشت و درمان صنعت نفت مشهد گفت: برنامه پزشک خانواده برنامه جامع و گسترده ای است که در راستای سلامت محوری فعالیت می کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق، دکتر غلامرضا پیرونذیری افزود: نظام پزشک خانواده یک سیستم درمانی شناخته شده در بسیاری از کشورهای پیشرفته است. در کشور ما نیز چندین سال است که وزارت بهداشت و درمان به دنبال اجرای پزشک خانواده در روستا و شهرها است، ولی تاکنون نتوانسته یک برنامه جامع را در کل کشور به اجرا درآورد.

 

دکتر پیرونذیری
 
وی اظهار داشت: در حال حاضر سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت تنها سازمان درمانگری در کشور است که به صورت جدی خواهان اجرای پزشک خانواده بوده و بیش از یک دهه است که این طرح را به صورت پویا دنبال می کند. 
دکتر پیرونذیری با بیان اینکه منطقه شمال شرق در سالهای اخیر نگرش جدیدی به پزشک خانواده داشته، خاطر نشان کرد: علاوه بر فعالیتها و مسوولیتهای ستادی که برنامه ریزی و به تمام مناطق ابلاغ شده، شمال شرق توانسته در یک برنامه درازمدت پویا و پایا به برنامه های جدیدی تری در راستای سلامت محوری دست پیدا کند. 
وی گفت: سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت کنترل ریسک فاکتورهای قلبی عروقی شامل دیابت، افزایش فشارخون، چربی خون (هایپرلیپدمی) وافزایش وزن را در اولویت های برنامه های پزشک خانواده مد نظر قرار داده که منطقه شمال شرق نیز در این راستا موفقیت های چشمگیری را به دست آورده است.
دکتر پیرونذیری عنوان کرد: منطقه شمال شرق، از حدود 3 سال قبل علاوه بر جدیت بیشتر بر روی کنترل ریسک فاکتورهای قلبی عروقی، در زمینه شناسایی و کنترل سایر بیماری های مزمن مانند بیماری های گوارشی، تنفسی، کلیوی و ... برنامه ریزی کرده است.
این مقام مسوول اظهار داشت: در طی این برنامه ریزی هدف کلی این است که علاوه بر کنترل ریسک فاکتورهای قلبی عروقی، شیوع سایر بیماریهای مزمن ( حدود 100 بیماری) مورد شناسایی و سپس پیگیری قرار گیرد. که درحال حاضر شناسایی بسیاری از بیماران مبتلا به این بیماری های مزمن به تحقق پیوسته است. 
وی خاطر نشان کرد: منطقه شمال شرق در این راستا برای دستیابی به اطلاعات جامع تر و سیستماتیک تر، طرح استفاده از نرم افزارهایی که بتواند این امر را به نحو مطلوب ارایه کند، در دست اقدام دارد.
دکتر پیرونذیری با تاکید بر اینکه، دیدگاه پیشگیری مقدم بر درمان را به صورت برنامه ریزی شده تری دنبال می کنیم، گفت: در انجام این مهم همکاری تنگاتنگ با واحد سلامت کار و ارتباط با سلامت شاغلین نقش مهمی دارد و همچنین با توجه به برنامه سلامت محوری، ارتباط با واحدهای دیگر مانند دندانپزشکی در دستور کار قرار دارد.

 

در همین رابطه بخوانید: 
برگزاری 
همایش پزشک خانواده در بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق


۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ۱۱:۴۴
تعداد بازدید : ۹۳۵
کد خبر : ۳,۲۴۳