سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۷:۱۴

اخبار

برگزاری بیش از 30 جلسه پزشک خانواده از ابتدای سالجاری در بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق

رئیس پزشک خانواده بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون بیش از 30 جلسه پزشک خانواده با حضور فعال اعضای تیم برگزار شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق، دکتر غلامرضا پیرونذیری افزود: در این جلسات روند پیشرفت تکمیل اکسل پزشک خانواده، روند ثبت اطلاعات در پرونده ها و تکمیل فرم های مربوطه، امار انجام خدمات اعم از معاینات دوره ای، غربالگری، فراخوان، ارجاع به کلینیک های تخصصی، خدمات تغذیه ای و طبی،پیگیری اقدامات راهبردی و عملیاتی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است.

پزشک خانواده  3

وی خاطر نشان کرد: همچنین با تحلیل دفترچه های سیمای سلامت  و شناسایی  نقاط قوت و ضعف پزشک خانواده  به بررسی و ارائه راهکار در راستای  ارتقای شاخص های سلامت منطقه پرداخته شده است.
این مقام مسوول اظهار داشت: با هدف ارتقای کیفیت پذیرش و  درمان تیم پزشک خانواده جلسات مشترکی نیز با  متخصصان چشم، قلب، داخلی، ارتوپدی، طب اورژانس، پزشکی خانواده، مسوول داروخانه، مسوول پذیرش و مسوول انفورماتیک برگزار شد.
دکتر پیرونذیری با بیان اینکه علاوه بر جلسات هفتگی از سال96 تا کنون 7 همایش  پزشک خانواده در منطقه شمال شرق برگزار شده، افزود: این همایش ها با هدف ارتقای شاخص های سلامت منطقه و با حضور تمامی اعضا تیم پزشک خانواده منطقه شمال شرق برگزار شده است. که سه همایش آن در سالجاری صورت گرفته است.
وی اذعان داشت: در این همایش ها تیم پزشک خانواده به تفکیک مناطق عملکرد خود را گزارش می دهند و اکسل پزشک خانواده  به تفکیک مناطق بررسی مقایسه ای می شود.
این پزشک متخصص با تاکید بر اینکه این همایش ها به دنبال تحلیل سیمای سلامت منطقه شمال شرق است، گفت: بررسی راهکار ها در راستای ارتقا شاخص های سلامت، بررسی چگونگی تبادل اطلاعات تیم پزشک خانواده و سلامت کار و ارائه برنامه های مداخله ای در راستای مدیریت بیماری های مزمن غیر واگیر از جمله مواردی است که در این همایش ها دنبال می شود.
دکتر پیرونذیری اظهار داشت: به منظور ارزیابی و به روز بودن تیم سلامت خانواده در این همایش ها ازمون بررسی سطح آگاهی تیم پزشک خانواده از اقدامات راهبردی، اکسل پزشک خانواده،LQAS  و همچنین آزمون از دستورالعمل ایراپن از تیم پزشک خانواده به عمل آمده است.
وی گفت: در راستای اهداف و نیازهای پزشکی خانواده، کنترل بیماری های مزمن با نگاه ویژه به ریسک فاکتورهای قلبی عروقی از اهم فعالیت های پزشکی خانواده بوده است. 
این مقام مسوول عنوان کرد: در جهت نیل به این اهداف علاوه بر کنترل دیابت، افزایش فشارخون و هیپرلپیدی فعالیت های گسترده ای در خصوص ایجاد تغذیه سالم و کنترل وزن صورت گرفته است.
وی درباره فعالیت های تغذیه ای انجام شده، افزود: از جمله اقدامات صورت گرفته می توان به کارگاه اصول تغذیه سالم و نحوه آموزش تغذیه در افراد با ریسک بالای قلبی و عروقی، فعالیت های آموزشی تغذیه دوران های مختلف زندگی و بیمارها و همچنین فعالیت های پژوهشی در این زمینه اشاره کرد.

پزشک خانواده  4

پزشک خانواده  2

پزشک خانواده  1

۲۷ بهمن ۱۳۹۸ ۰۸:۲۳
تعداد بازدید : ۷۲۹
کد خبر : ۶,۷۴۹