سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۰۰:۵۹
 

اخبار

تهیه راهنمای مدیریت تغذیه در کرونا بر اساس آخرین پروتکل ها و‌ گاید لاین های وزارت بهداشت و دفتر بهبود تغذیه جامعه

راهنمای مدیریت تغذیه در کرونا ویروس برای اطلاع جمعیت طبی تحت پوشش توسط واحد تغذیه بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق تهیه شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق، ارتقای سیستم ایمنی، نقش مهمی در مهار کرونا ویروس دارد. سیستم ایمنی با تغذیه فرد ارتباط تنگاتنگی دارد. تغذیه از بسیاری جهات بر سلامتی تاثیر می گذارد و کمبود و یا مصرف بیش از حد ریزمغذی ها و درشت مغذی ها بر سلامت فرد موثرو عملکرد طبیعی بدن را مختل می کند. 
  با توجه به عوارض ناشی از ابتلا به ویروس کرونا و اهمیت تغذیه در ارتقای سیستم ایمنی، آگاهی همه اقشار جامعه از توصیه های تغذیه ای برای پیشگیری و کنترل بیماری امری ضروری است. در همین راستا ناهید هاشمی مشاور تغذیه بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق راهنمای مدیریت تغذیه در کرونا ویروس را بر اساس آخرین پروتکل ها و‌ گاید لاین های وزارت بهداشت و دفتر بهبود تغذیه جامعه تهیه کرده است.

موضوعاتی همچون کرونا ویروس و ماه رمضان، ایمنی غذایی، شایعات تغذیه ای، مکمل ها، تداخلات غذا دارو، تغذیه ای در پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس توصیه های تغذیه ای در گروه های ویژه در دوران ابتلا و نقاهت بیماری، تغذیه و بهبود شیوه زندگی در دوران قرنطینه خانگی اصول حمایت های تغذیه ای در بیماران مبتلا به کرونا و راهنمای مشاوره تلفنی تغذیه در اپیدمی کرونا در این راهنما شرح داده شده است. برای مطالعه این راهنما روی تصوریر زیر کلیک کنید.

گایدلاین2


۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۲:۵۶
تعداد بازدید : ۷۹۹
کد خبر : ۷,۲۸۵