سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۵:۳۹

اخبار

حضور پرشکان بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق در برنامه زنده اینستاگرام منطقه 4 عملیات انتقال گاز

طی سه روز پرشکان بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق در برنامه زنده اینستاگرام منطقه 4 عملیات انتقال گاز به بیان نکات بهداشتی و درمانی و کرونا پرداختند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق، دکتر کاظم سعیدی در این برنامه زنده شبکه مجازی، پیرامون فیزیولوژی روزه داری و غذاهای مفید و مضر مطالبی را عنوان کرد.
وی سپس درباره وضعیت روزه داری در افراد خاص مانند کودکان، زنان باردار، بیماران دیابتی، افزایش فشار خون، تنفسی، تیروئید، کم خونی ها و ...  سخن گفت.
همچنین دکتر سعیدی در این برنامه به بایدها و نبایدهای روزه داری و کرونا پرداخت.

دکتر سعیدی

دکتر سعید غفاریان نیز در این برنامه در مورد تغییرات علایم بیماری کرونا در طول چند ماه گذشته و تغییرات همه گیری بیماری به بیان مطالبی پرداخت.
وی پیرامون رفع محدودیتها و تغییرات شرایط قرنطینه، تاثیرات بیماری کرونا برکودکان و راه های حفظ سلامت روان کودکان توضیحاتی  را عنوان کرد.
شرایط برگشت به کار بیماران و شرایط تقلیل کار کارکنان دارای بیماری های مزمن از دیگر مطالبی بود که دکتر غفاریان درباره آن سخن گفت.

دکتر غفاریان

دکتر بهاره حافظ دندانپزشک نیز پیرامون اهمیت بهداشت دهان و دندان به عنوان اولین بخش از دستگاه گوارش که وظیفه جویدن و خرد کردن موادغذایی را دارد سخنانی را عنوان کرد.
وی در مورد معرفی بافتهای دهان و دندان اعم از بافت سخت (استخوان فک و مینای دندان) و بافت نرم (لثه و مخاط دهان) توضیحاتی ارایه داد.
دکتر حافظ سپس به دندانپزشکی اطفال و مراقبت والدین در سالهای اولیه تولد کودک از جهت روش های رعایت بهداشت دهان و دندان و تغذیه و عادت های غلط دهانی که منجر به مشکلات اسکلت فک می شود، پرداخت. 
وی در پایان نیز به سوالاتی در مورد علل بوی بد دهان در دوران روزه داری ماه مبارک رمضان پاسخ داد.

دکتر حافظ

 
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۱:۳۷
تعداد بازدید : ۹۹۸
کد خبر : ۷,۳۲۲