سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۱۱:۴۲

اخبار

نشست مشاوران مرکز خدمات مشاوره روان شناسی بهداشت و درمان صنعت شمال شرق در مشهد

نشست مشاوران مرکز خدمات مشاوره روان شناسی بهداشت و درمان صنعت شمال شرق با حضور رئیس این مرکز در مشهد برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق، دکتر پرهام صالحی رئیس این مرکز گفت: مراکز مشاوره ما درسطح استان به عنوان بهترین مراکز مانند مراکز مشاوره آستان قدس، آموزش پرورش و نیروهای انتظامی شناخته شده است.
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق افزود: در بازرسی هایی که توسط بازرسان سازمان ملی جوانان و نظام روان شناسی از مراکز مشاوره منطقه شمال شرق به عمل آمده، همیشه به خاطر امنیت و استاندارد بودن و حفظ اصول رازداری حرفه ای مورد تقدیر قرار گرفته است.
دکتر صالحی سپس به بررسی وضعیت سلامت روان در منطقه پرداخت و نقطه نظراتی در خصوص اهداف کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت در زمینه بهداشت و درمان بیان و در جمع بندی پیشنهادات مشاوران مطالبی را در جهت بهبود سطح سلامت روان در منطقه شمال شرق عنوان کرد. 
حسین وحدتی رئیس مرکز خدمات مشاوره شمال شرق نیز با ارایه گزارش عملکرد مراکز مشاوره از ابتدای سال تا کنون، اظهار داشت: مرکزخدمات مشاوره از سال 1383 با مجوز از سازمان ملی جوانان وقت و سپس تحت نظارت سازمان نظام روان شناسی و مشاوره استان شروع به کار کرده است.
وی افزود: پس از مدتی کلینیک های مشاوره در شهرک شهید مهاجر سرخس، شهرک پترشیمی بجنورد، خط لوله نفت شاهرود، پخش فرآورده های نفتی زاهدان و کمپ نفت و گاز شرق در خانگیران بنا درخواست شرکت ها توسط بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق راه اندازی شد.
وحدتی خاطرنشان کرد: مشاوران مراکز مشاوره منطقه شمال شرق همگی از اساتید و مدرسان دانشگاه و ترکیبی از مقاطع تحصیلی دکترا وکارشناسی ارشد هستند که در زمینه های خانواده، کودک ونوجوان، فرزند پروری، تحصیلی، بالینی و روان سنجی دارای تخصص بوده و به ارایه خدمت مشغول هستند.
وی با بیان اینکه علاوه بر روان درمانی و مشاوره که به صورت روتین انجام می شود، جلسات و کارگاه های آموزشی نیز برای کارکنان و خانواده های آنان برگزار می شود، افزود: این کارگاه های آموزشی طبق تقویم های آموزشی تدوین شده، در طول سال به مناسبت های مختلف مخصوصا هفته آخر مهر ماه (هفته سلامت روان) برگزار می شود. که درحال حاضر با توجه به وضعیت کرونا این کلاس ها بیشتر به صورت مجازی تشکیل می شود.
به گفته وحدتی، در حال حاضر28 روانشناس و مشاور در پنج استان تحت پوشش بهداشت ودرمان صنعت نفت شمال شرق، مشغول خدمت رسانی به کارکنان و خانواده صنعت نفت هستند.
دکتر هرمز حسن زاده رئیس واحد سلامت کار و طب صنعتی بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق، نیز در خصوص چگونگی ارائه خدمات استاندارد و مطابق ارائه خدمت کارکنان صنعت نفت در وضعیت موجود همه گیری کرونا پیشنهاداتی را در زمینه بهبود خدمات مشاوره در سطح منطقه شمال شرق عنوان کرد. 

محمود امینی کارمند امور پیمان ها نیز در مورد بودجه پیمان کلینیک مشاوره و نحوه پرداخت حق الزحمه مشاوران توضیحات لازم را بیان داشت.

در پایان مشاوران و روانشناسان ضمن به بیان نظرات و پیشنهادات خود در زمینه چگونگی ارائه خدمات مختلف کاری در مرکز خدمات مشاوره مشهد و مخصوصا در منطقه محروم سرخس پرداختند.

مشاوران 2

مشاوران 4

مشاوران 3

مشاوران 1

مشاوران


۱۰ آبان ۱۳۹۹ ۱۴:۴۹
تعداد بازدید : ۹۲۰
کد خبر : ۸,۱۵۸