سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۰۰:۲۶
 

اخبار

برگزاری کلاس آموزشی «سرمازدگی و یخ زدگی» در مرکز اورژانس و طب صنعتی خانگیران

کلاس آموزشی «سرمازدگی و یخ زدگی» در مرکز اورژانس و طب صنعتی خانگیران برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق، دکتر رضا هاشمی در این کلاس عنوان کرد: سرمازدگی صدمه ای است که در اثر انجماد پوست و بافت های زیرین ایجاد می شود. ابتدا پوست بسیار سرد و قرمز، سپس بی حس، سفت و رنگ پریده می شود. سرما زدگی بیشتر در انگشتان دست، انگشتان پا، بینی، گوش، گونه و چانه شایع است. 
وی افزود: در صورتی که دمای بدن به کم تر از 35 درجه برسد، شخص دچار سرمازدگی شده و هر چقدر دما کمتر شود، بیماری شدیدتر و درمان دشوارتر خواهد شد. 
رئیس مرکز اورژانس و طب صنعتی خانگیران اظهار داشت: رنگ پریدگی، افت دمای بدن، گیجی و منگی و افت تنفس از جمله علائم سرمازدگی است که اولین و مهمترین اقدام اطلاع و یا انتقال سریع به اورژانس است. 
به گفته وی، گرم کردن تدریجی بدن فرد مبتلا، آرامش و اطمینان خاطر، استفاده از پتو و نوشیدنی های گرم و مواد غذایی انرژی زا، انتقال به فضای بسته، تعویض لباس های خیس از دیگر اقداماتی است که برای این افراد می توان انجام داد.
دکتر هاشمی درباره عارضه یخ زدگی گفت: یخ زدگی معمولاً در انگشتان دست و پا به صورت رنگ پریدگی یا کبودی و بی حسی رخ می دهد و نسبت به سرمازدگی کمتر شایع است.
وی، بی قراری، زودرنجی، تهوع، خواب آلودگی، گیجی، کاهش سطح هوشیاری و مشکلات تنفسی را از جمله علائم یخ زدگی عنوان کرد.
دکتر هاشمی خاطر نشان کرد: انتقال سریع به اورژانس، شستشوی دست و پا با آب گرم، خواباندن بیمار بر روی زمین، مراقبت از خونریزی احتمالی، محافظت از سرما و گرمای شدید وعدم تجویز نوشیدنی و خوراکی از اقداماتی است که می توان برای افرادی که دچار یخ زدگی شده اند، انجام داد.
خانگیران 3
خانگیران2
۶ آذر ۱۳۹۹ ۱۴:۳۰
تعداد بازدید : ۷۴۳
کد خبر : ۸,۲۹۷